NoNoobs 2011/12 2013 2014 2015 2016 2017 Raporty Zaloguj Załóż nowe konto
Przypomnij hasło
Twitter Facebook Goldenline Linked In Linked In
SPOT z PRELEGENTAMI Morawski Hicks Sacha Spot Raport GM SE Raport git2012_raport

Program

Dzień 1

09:00-09:30

Program Konferencji Generation Mobile 2012 prezentujemy sukcesywnie! Codziennie przedstawiamy kolejne Prezentacje :)#

09:45-10:00

Otwarcie pierwszego dnia Generation Mobile 2012#

Prowadzący

Agnieszka Świtkowska

Agnieszka Świtkowska

co-founder, NoNoobs.pl

Dariusz Sokołowski

Dariusz Sokołowski

co-founder, NoNoobs.pl

Grzegorz Marczak

Grzegorz Marczak

bloger, Antyweb.pl


10:00-10:30

Wynik dedykowanego badania Generation Mobile 2012 przeprowadzonego przez Polskie Badania Internetu.#

- Jaki procent internautów korzysta ze smarfona, a jaki z telefonu?
- Jakie są różnice w obu grupach?
- Czy kupujemy aplikacje?
- Na co zwracamy uwagę kupując telefon lub smartfona?
- Wreszcie jak wielu z nas jest już w Generation Mobile ad 2012?

Andrzej Garapich

Andrzej Garapich

prezes spółki, Polskie Badania Internetu

Dariusz Sokołowski

Dariusz Sokołowski

co-founder, NoNoobs.pl


10:30-11:00

Nowe pokolenie mobilnej sieci#

- profil użytkownika mobilnego Internetu w Polsce i na świecie
- najnowsze trendy mobilnego Internetu w Polsce i na świecie
- najnowsze trendy przeglądanych treści (gł. wzrost znaczenia rozrywki)
- konsolidacja rynku przeglądarek mobilnych w Polsce
- prognozy dla Internetu mobilnego na 2012 r.

Sebastian Baberowski

Sebastian Baberowski

dyrektor oddziału, Opera Software


11:00-11:30

Internet mobilny to tylko część układanki. Omówienie na przykładzie GG - największej polskiej aplikacji mobilnej#

Nowe GG w kieszeni - czyli Twoi znajomi i pliki zawsze pod ręką
Unikatowe możliwości dla marketerów - przykłady innowacyjnych rozwiązań
Potencjał społeczności mobilnej

Krzysztof Łada

Krzysztof Łada

dyrektor operacyjny, Biuro Reklamy Grupa Allegro i GG Network


11:30-12:00

Kawa/GM Networking#

12:00-12:30

Groupon Now! Mobilna przyszłość zakupów grupowych#

-historia mobile w zakupach grupowych
-rozwiązania mobilne i geolokalizacja w zakupach grupowych
-groupon Now! Zakupy grupowe TU i TERAZ
-serwisy light kontra dedykowane aplikacje na platformy mobilne
-rozwiązania mobilne Groupon dla klientów i przedsiębiorców
-koniec z papierowymi kuponami! Demonstracja na żywo
-mobilna przyszłość zakupów grupowych i całego e-commerce

Andrzej Morawski

Andrzej Morawski

COO, Groupon Polska


12:30-13:00

Will be discuss the latest trends in payment technologies and the opportunities this creates for developers, consumers and merchants. He will discuss the various payment choices across the industry available to developers, creating usable payment experiences in your apps and mobile sites, and highlight a number of interesting apps and monetization approaches used by successful developers - big and small. If you've got an app idea you should be thinking now about how to weave payments into the heart of the app so when users come tolove your app, they will also love to pay!

                                                                                                  prezentacja w jęz. angielskim

Anthony Hicks

Anthony Hicks

head of strategic integrations, PayPal


13:00-13:30

Z aplikacji do banku - na granicy dwóch środowisk#

Jak wykorzystać dostępne mechanizmy płatnicze w środowisku mobilnych aplikacji? Przykłady adaptacji płatności internetowych na potrzeby aplikacji mobilnych. Czy karta przedpłacona jest bezpiecznym rozwiązaniem dla płatności za aplikacje.

Michał Bzowy

Michał Bzowy

wiceprezes zarządu, Przelewy24


13:30-14:30

Obiad/GM Networking #

14:30-15:00

Czy płatności mobilne przyjmą się na rynku polskim? #

-czym są i czym będą płatności mobilne
-jakie narzędzia płatności mobilnych zdobędą popularność, a jakie zostaną na poziomie prototypów
-kto zgarnie biznesową „wartość dodaną” z upowszechnienia płatności mobilnych
-czy Jan Kowalski polubi płatności mobilne
-jak płatności mobilne poradzą sobie z dylematem jajka i kury (popularność narzędzi płatniczych versus sieć akceptacji)

Miłosz Brakoniecki

Miłosz Brakoniecki

dyrektor bankowości elektronicznej i kart debetowych, Bank Zachodni WBK


15:00-15:30

Raport użyteczności bankowych aplikacji mobilnych#

Podczas prezentacji zostaną przestawione główne wnioski z analizy eksperckiej najpopularniejszych aplikacji mobilnych polskich banków. Analizę ekspercką przeprowadzili specjaliści ds. usability Janmedia, którzy oceniali aplikacje pod względem kilku kluczowych kryteriów użyteczności. Z jednej strony analiza ma na celu stworzenie rankingu najbardziej użytecznych aplikacji bankowych i pokazanie, jak obecnie wygląda rozwój technologii mobilnych w Polsce na przykładzie branży bankowej, a z drugiej -  promocję trendu mobile jako kierunku, który powinien być nie tylko

Monika Mikowska

Monika Mikowska

dyrektor ds. rozwoju biznesu, Janmedia Interactive


15:30-16:00

mDay#

Wszyscy zachwycają się możliwościami rynku mobilnego, ale jak przekładają się one na praktykę, na życie zwykłego konsumenta? Krok po kroku, godzina po godzinie, widzimy, jak niezwykły może być dzień człowieka korzystającego świadomie z możliwości, jakie dają smartfony. Od pobudki przed 7 rano, przechodząc przez cały pozornie zwyczajny dzień (dzieci do szkoły, praca, powrót, odwiedziny u rodziny i znajomych, wizyta w kinie, wieczór w domu, sen) widzimy, jak rewelacyjną pomocą są różne mobilne narzędzia. Ile dają funu, oszczędności, wiedzy i tym podobnych ‘mocy’. Widzimy też, że próg wejścia do tego świata jest BARDZO niewielki, że to nie zabawki dla freakow, nie wydumana ‘przyszłość’, ale coś prostego, naturalnego, zwykłego.

Michał  Wolniak

Michał Wolniak

dyrektor kreatywny, Grow App, grupa Heureka


16:00-16:30

Kawa/GM Networking#

16:30-16:50

Prezentacja Finałowych Pięciu Aplikacji w Konkursie Aplikacji GM 2012 w kategorii: iOS#

Krystian Kozerawski

Krystian Kozerawski

bloger, mackozer.pl


16:50-17:10

Prezentacja Finałowych Pięciu Aplikacji W Konkursie Aplikacji GM 2012 W Kategorii: Windows Phone#

Bartłomiej Lozia

Bartłomiej Lozia

prezes zarządu, JOJO Mobile Polska


17:10-17:30

Prezentacja Finałowych Pięciu Aplikacji W Konkursie Aplikacji GM 2012 W Kategorii: Android#

Krzysztof Kowalczyk

Krzysztof Kowalczyk

partner zarządzający, HardGamma Ventures


17:30-17:45

Podsumowanie pierwszego dnia Generation Mobile 2012 #

Prowadzący

Agnieszka Świtkowska

Agnieszka Świtkowska

co-founder, NoNoobs.pl

Dariusz Sokołowski

Dariusz Sokołowski

co-founder, NoNoobs.pl

Grzegorz Marczak

Grzegorz Marczak

bloger, Antyweb.pl


Dzień 2

09:45-10:00

Otwarcie drugiego dnia Generation Mobile 2012#

Prowadzący

Agnieszka Świtkowska

Agnieszka Świtkowska

co-founder, NoNoobs.pl

Dariusz Sokołowski

Dariusz Sokołowski

co-founder, NoNoobs.pl

Grzegorz Marczak

Grzegorz Marczak

bloger, Antyweb.pl


10:00-10:30

Mobilne szkodliwe oprogramowanie – nadejdzie atak z powietrza? #

1. Przedstawienie statystyk rozwoju mobilnego szkodliwego oprogramowania oraz ilości szkodliwych programów występujących na najpopularniejszych platformach.
2. Możliwości mobilnych szkodników na konkretnych przykładach:
a. ZeuS i omijanie zabezpieczeń dodatkowej autoryzacji w kontach bankowych
b. Złośliwe oprogramowanie w Android Markecie
3. Czy popularność OS-a jest jedynym czynnikiem wpływającym na ilość zagrożeń dla danego systemu?
4. Prognozy na przyszłość.

Maciej Ziarek

Maciej Ziarek

analityk zagrożeń, Kaspersky Lab Polska


10:30-11:00

Get your Slice of the Mobile Advertising Cake#

We will have a look at numbers and facts about the Mobile Market in Europe and the UK. How does the Mobile Market evolve? What are the platforms to go for as an app developer? How has the App Store developed? What are the most popular categories? Also giving a category analysis regarding iPhone vs. iPad. How does the Mobile Advertising Market look like? Who are the top European advertisers? What are the ad spendings across different media to display huge potential in the mobile advertising market. How can publishers benefit from the increasing mobile advertising budgets (incl. a publisher case study)? What ad formats are available?

                                                                                                     prezentacja w jęz. angielskim

Antje Gallo

Antje Gallo

partner development, Madvertise


11:00-11:30

How Facebook helped growing mobile internet#

- MNOs vs new mobile world
- 0.facebook.com, 100 carriers rolled-out
- how to work w carrier partners & to accelerate growth for the start-up

                                                                                                      prezentacja w jęz. angielskim

Sacha Tueni

Sacha Tueni

Business Development, Veteran - Social & Mobile


11:30-12:00

Kawa/GM Networking#

12:00-12:30

Tworzenie aplikacji mobilnych nie musi być drogie#

Mobilność wdziera się do naszego codziennego życia. W telefonach dostępne są już setki tysięcy aplikacji, które użytkownik może pobrać. Ta ogromna liczba programów nie powstała by bez inwestycji, które poczyniły firmy chcące znaleźć się w mobilnych sklepach. Sporo osób uważa, że skoro rynek jest nowy to produkty muszą być drogie. Z wykorzystaniem nowoczesnych technologii dostępnych już teraz takich jak HTML5 możemy tworzyć aplikacje, które są tanie, szybkie do wytworzenia i przede wszystkim spełniają oczekiwania użytkowników. Podczas prezentacji postaram się pokazać przykłady firm, które zrobiły bardzo dobre hybrydowe aplikacje mobilne.

Kamil Brzeziński

Kamil Brzeziński

mobile solutions department manager, Grupa Allegro


12:30-13:00

App Economy Is Bigger Than Internet#

There is more apps added to the appstores daily then there were websites created in the 90's. Appstores grow exponentially in terms of apps numbers, and in terms of downloads hyper(!)-exponentially. The evolution of mobile phone hardware, in terms of shift from baseband to application processors, follows Moore's law - smartphone computing power grew from 130 DMPS / $ in 2000 to 3500 DMPS / $ in 2011. This global tendency affects not only strictly mobile companies, but industries all over the economy. Canon is challenged by Instagram. Sony is challenged by Hulu app. TomTom is challenged by Google Maps app. PlayStation is challenged by Zynga. And VISA is challenged by PayPal app, StarbucksCard app and in-app purchases themselves. There are multiple examples of devices being replaced by apps, all across various industries. The other side of the same trend is the run of various industries to enhance their devices with apps. Think apps for TVs like Panasonic Viera, Android-based car dashbord and Google Android based glasses. The presentation will show numbers and facts proving that with the emergence of the app economy we face a phenomenon comparable in size and relevance to the emergence of Internet and PC.

                                                                                                     prezentacja w jęz. angielskim

Zoe Adamovicz

Zoe Adamovicz

entrepreneur, Xyologic


13:00-13:30

Mobile-first Society#

Na czym opiera sie pojecie MFS, co z niego wynika dla marek, biznesów i marketerów?
Jak smartfony zmieniły i zmieniają percepcję konsumentów i obywateli?
Jak  w kontekście Mobile-first Society ma działać marka?
Jak adresować swoich klientów w środowisku wieloekranowości i mobilnego internetu?
Jak połączyć tradycyjny on-line z mobile web? Jak sprawić, aby outdoor, telewizja i prasa przekładały się na mobilne leady?

Marcin Zaremba

Marcin Zaremba

head of business, LoveMobile (Grupa o2)


13:30-14:30

Obiad/GM Networking #

14:30-15:00

Aplikacje mobilne w mediach na przykładzie najpopularniejszego francuskiego dziennika Le Figaro (zwycięzca konkursu na najlepsze media mobilne we Francji w 2011 roku)#

W prezentacji przedstawiony zostanie case francuskiego dziennika Le Figaro, który w listopadzie 2011 roku wygrał konkurs na najlepsze media mobilne we Francji. Swoją strategię mobilną Le Figaro wdrożyło dwa lata temu. Do tej pory firma Playsoft stworzyła dla nich aplikacje na wszystkie mobilne platformy (Symbian, iPhone, iPad, Android, RIM, WP7, webOS, bada).

- wdrożenie strategii mobilnej w mediach
- najlepsze praktyki ( User Experience, User Interface...)
- platformy, funkcje
- model biznesowy (aplikacja mobilna jako część strategii gazety)
- rezultat (statystyki związane z odbiorem aplikacji)

                                                                                                    prezentacja w jęz. angielskim

Pierre Olivier  Monteil

Pierre Olivier Monteil

studio manager, Playsoft


15:00-15:30

Real World Games - geolokalizacja, augumented reality, blended reality#

Urządzenie mobilne stanowi punkt, w którym świat wirtualny łączy się ze światem
rzeczywistym. Zawsze mamy je przy sobie, zazwyczaj włączone i gotowe do odebrania
sygnału z wirtualnej rzeczywistości. Następna generacja usług to usługi oparte o geolokalizację,
augumented / blended reality.
1. Od prostych checkin'ów w Foursquare do zaawansowanego 'patrzenia na świat przez ekran'
2. Od prostej lokalizacji do zaawansowanych gier społecznościowych rozgrywanych dookoła nas


Wojciech Ozimek

Wojciech Ozimek

współzałożyciel, one2tribe


15:30-16:00

Kierunki rozwój Portalu na dynamicznym rynku mobilnym#

- rynek aplikacji – Portal w roli jednego z wielu produktów na sklepowej półce
- czy możliwa jest natywna aplikacja horyzontalna?
- aplikacje targetowane / tematyczne szansą na sukces
- mobilne WWW jako ekonomiczna alternatywa dla natywnych produktów

Paweł Janecki

Paweł Janecki

kierownik zespołu portal dla komórek, dział rozwoju biznesu, Wirtualna Polska


16:00-16:30

Kawa/GM Networking#

16:30-17:00

Pokaż mi swój telefon a powiem Ci kim jesteś#

Czym różnią się między sobą użytkownicy poszczególnych mobilnych systemów operacyjnych? Co wolą oglądać fani iOS, a co wybierają właściciele smartfonów z Androidem? Jak różnicą się ich zachowania? Na tego typu pytania odpowiemy pokazując dane porównawcze o tym, jak z telewizji internetowej ipla korzystają użytkownicy poszczególnych systemów mobilnych. Zastanowimy się też, jakie korzyści tego typu dane niosą dla marketerów.

Emil Pawłowski

Emil Pawłowski

dyrektor ds. badań i rozwoju, Redefine


17:00-17:30

Jak mobilność kreuje interaktywną telewizję poprzez doświadczenie drugiego ekranu#

Wraz ze wzrostem adapcji smartfonów oraz tabletów widzimy zmianę w sposobie w jaki ludzie konsumują treści telewizyjne. Po raz pierwszy 'wiele ekranów' pozwala na prawdziwie interaktywne doświadczenie TV, które TV samemu trudno dostarczyć, ponieważ ludzie są bardziej skłonni do interakcji z urządzeniem mobilnym, niż bezpośrednio z telewizorem. Jak drugi ekran może rozszerzyć obecne doświadczenie oglądania telewizji? Czy technologie multi-screen VOD oraz rozwiązania 'sync & go' zdominują rynek? Jak zmieniły się nawyki oglądania telewizji? Jaką wartość może zapewnić telewizja interaktywna dla konsumentów i operatorów? Czy operatorzy potrafią zaoferować społeczną, spersonalizowaną treść, której oczekują konsumenci? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania i przedstawić trendy nowego wieloekranowego ekosystemu TV. Trendy które przynoszą zarówno wielkie możliwości, ale także duże wyzwanie dla dostawców treści, elektroniki użytkowej i sieci telewizyjnych

Paweł  Sołyga

Paweł Sołyga

co-founder, NUI Group


17:30-18:00

Media dzisiaj. Jak (czy) w 'pokoleniu mobile' można zarobić na treściach cyfrowych??#

Użytkownicy/klienci wybierając usługi/rozwiązania/dostawców mediów i treści cyfrowych oczekują rozwiązań, które m.in. zapewnią im: (1) wygodny, szybki i prosty w obsłudze dostęp do treści, (2) generowanie łatwo obserwowalnych korzyści,  (3) dużą swobodę i elastyczości w korzystaniu z treści. Dynamiczny rozwój technologii cyfrowych i telekomunikacyjnych, w tym urządzeń mobilnych i aplikacji mobilnych, nie zmienia tych podstawowych kryteriów - wręcz przeciwnie, jedynie je wzmacnią, a o popularności danego sposobu odbioru treści może decydować  lepsza realizacja przynajmniej jednego z powyższych oczekiwań. Zdolność do oferowania użytkownikom/klientom treści w miejscu i w formie najbardziej dla nich użytecznej jest kompetencją generującą jedną z najbardziej wartościowych przewag konkurencyjnych na rynku mediów i treści cyfrowych. Marcin skomentuje jak powyższe założenia kształtują rozwój serwisu audioteka.pl – serwisu oferującego audiobooki w formie plików do pobrania online na komputer i zestaw aplikacji mobilnych.

Marcin Beme

Marcin Beme

założyciel, Audioteka.pl


18:00-18:15

Podsumowanie drugiego dnia Generation Mobile 2012#

Prowadzący

Agnieszka Świtkowska

Agnieszka Świtkowska

co-founder, NoNoobs.pl

Dariusz Sokołowski

Dariusz Sokołowski

co-founder, NoNoobs.pl

Grzegorz Marczak

Grzegorz Marczak

bloger, Antyweb.pl